tiistai 11. huhtikuuta 2017

TERVEISIÄ TENERIFFALTA

Hotellin uima-allas.
Upankadun toisen vuoden opiskelija vietti hetki sitten ikimuistoisen lomaviikon Espanjassa, Teneriffalla, joka on Kanariansaarten suurin saari. Alla on opiskelijan mainio matkakertomus:

Lomamatka Espanjaan

Lähdimme ajamaan kohti Helsinkiä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä (18.3.–19.3.2017). Saavuimme pääkaupunkiseudulle kolmen aikoihin ja jätimme auton autoparkkiin ja siitä jatkoimme matkaa linja-autolla kohti lentokenttää.

Muutamaa tuntia myöhemmin ystäväni saapui lentokentälle. Lähdimme lähtöselvitykseen ja jonkin ajan kuluttua pääsimme lentokoneeseen. Kahdeksan jälkeen olimme jo yläilmoissa ja kuuden tunnin matka kohti Espanjaa alkoi.

Lentokoneessa käytiin läpi turvallisuusohjeet, jotka näkyivät televisioruudusta. Turvavyöt piti kiinnittää nousun ja laskun ajaksi. Myöhemmin matkustajille tarjottiin lämmin ruoka ja lisäksi sai kahvin tai teen. Juttelin aina välillä ystäväni kanssa niitä näitä. Matka tuntu pitkältä, mutta vihoviimein lentokone saapui Teneriffalle.

Tämän jälkeen piti etsiä bussi, joka veisi meidät hotellille. Ystäväni avulla löysimme oikealle bussille, sillä hän osasi puhua sujuvasti englantia. Onhan englanti yleinen kieli ja sitä puhutaan ympäri maailmaa. Bussi seisoi paikallaan odottaen kaikkia matkustajia. Sitten bussimatka kohti Hotelli Las Vegasia alkoi. Bussi pysähtyi monessa eri hotellissa ja matka hotelliin kesti reilun tunnin.

Joka päivälle oli mielekästä tekemistä. Sää oli vaihtelevaa. Välillä aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja välillä se piiloutui pilvien taakse.

Majoituin ystäväni kanssa yhteiseen huoneeseen. Sängyt olivat pehmeät ja niissä oli hyvä nukkua. Huoneessa oli parveke, josta näkyivät ihanat maisemat. Huone oli melko tasokas ja viihtyisä. Meille kuului hotellissa puolihoito eli aamiainen ja joko lounas tai päivällinen. Aamiainen oli kello kahdeksasta aina kello kymmeneen saakka. Se oli monipuolinen ja ravitseva. Kävimme joka ilta syömässä päivällisen, joka oli samalla illallinen. Pidin erityisesti mustekalarenkaista ja salaateista.

Kävin perheeni ja ystäväni kanssa tiistaina eläinpuistossa. Liput olivat kalliit: 34 euroa. Siellä oli eksoottisia eläimiä. Pidin erityisesti delfiineistä, pingviineistä ja valaista. Kävimme katsomassa delfiinishow’n ja myöhemmin valasshow’n. Otin paljon kuvia eläinpuistosta.

Delfiinipatsas.
Otimme joinakin lämpiminä päivinä aurinkoa altailla ja muutaman kerran pulahdin altaassa. Vesi oli lämmintä ja uinti oli mitä ihaninta. Lähes joka päivä kävimme kiertelemässä kauppoja ja mukaan tarttui mukavia ostoksia, kuten t-paita, jossa oli leopardin kuva ja ostin myös laukun ja muitakin matkamuistoja. Yhtenä iltana kävin ystäväni kanssa juomassa pirtelöt, jotka olivat edulliset verrattuna Suomen hintoihin. Espanjassa oli katusoittajia, jotka lauloivat ja soittivat kitaraa. Oli mielenkiintoista nähdä, kun sirkustaitelijat näyttivät upeita taitojaan ja saivat yleisöltä raikuvat aplodit.

Lauantai-iltana pakkasimme tavaroitamme matkalaukkuihin. Sunnuntaiaamuna söimme aamupalan ja palautimme respaan avainkortit. Bussi tuli noutamaan meidät aamupäivästä ja matka kohti lentokenttää alkoi. Odottelimme muutaman tunnin lentokentällä paluumatkaa kohti Helsinkiä. Pian olimmekin lentokoneessa nokka kohti päämäärää. Olimme perillä Helsingissä illalla kello kymmenen. Matka oli mahtava ja siitä jäi ihania muistoja.