maanantai 18. joulukuuta 2017

MINUN SUOMENI

Suomen itsenäisyyspäivän alla ja Suomen 100-vuotisjuhlavuoden innoittamana ykkösvuoden opiskelijat laittoivat paperille ajatuksiaan isänmaastamme. Opiskelijat ovat lausuneet ajatuksensa ääneen myös muun muassa Upankadun itsenäisyyspäiväjuhlassa.

Minun Suomeni

- Suomi on rauhallinen ja kaunis/puhdasluontoinen maa asua.
- Vapaa maa.
- Ihanat eläimet.
- Koulussa käynti on ilmaista.
- Kaikilla on talo asua.
- Harrastukset. Taru


Minun Suomeni...

On arvokas minulle. Suomen luonto on kaunis ja pidän Suomen terveydenhuollosta, se ei maksa paljoa. Suomen turvallisuus on hyvä, ei tarvitse pelätä sitä, että jos ajattelet toisella lailla, sinua ei tulla siitä rankaisemaan. Iida


Minun Suomeni

Minulle Suomen puhdas luonto on tärkeä.
Meillä on hyvä terveydenhuolto.
Meillä on ilmainen koulutus, mikä on maailman parhainta.
Meillä on järviä, metsiä.
Suomen Lapissa on poroja ja tuntureita sekä revontulia.
Meillä on neljä vuodenaikaa, jotka kaikki ovat erilaisia. Anna


Tykkään Suomen lämpimistä kesistä, jolloin voi uida ja syödä pehmistä. Miia


Minun Suomi

Minun Suomi on kaunis ja rauhallinen maa.
Rehellisyys, puhdas vesi, puhdas ilma, puhdas luonto.
Itsenäisyys merkitsee minulle paljon: vapautta, rauhaa, turvallisuutta ja onnellisuutta.
Olen iloinen siitä, että lapseni voivat elää turvallisessa ympäristössä.
Rakastan Suomea, koska se on hieno maa ja täällä on myös paljon mukavia ihmisiä. Mehmoe

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti